piątek, 22 lutego 2008

Scenariusz (BKC) - Three Points


Witam serdecznie. Przed wami pierwszy ze scenariuszy jakie postanowiłem „spłodzić” do gry BKC, chociaż myślę, że będzie można go wykorzystać praktycznie w każdym systemie drugowojennym po odpowiednich przeróbkach. Zapraszam do czytania.

Matanikau, Guadalcanal
1400, August 13, 1942

Jest to hipotetyczny scenariusz, w którym US Marine Corps ma za zadanie zaatakować i przejąc wysuniętą bazę zwiadowczą Japońskich sił. Pomysł i mapa pochodzą z gry Steel Panthers i zostały wykorzystane tylko dla potrzeb scenariusza.

Za obustronną zgodą Graczy można wprowadzić opcjonalne zasady „Dig-In” oraz „Reconnaissance In Force”. Gracz kontrolujący stronę Japońską może skorzystać przed grą z zasady opcjonalnej „Dig-In”, jeśli została ona wprowadzona do gry i wystawić swoje jednostki już okopane. Scenariusz oparty jest na typie „Deliberate Attack” z podręcznika BKC, z tą różnicą, że Gracz kontrolujący stronę amerykańską rozstawia swoje wojska pierwszy. Gracz amerykański ma do zdobycia trzy Victory Points po stronie japońskiej. Są nimi Wioska (Village), Baza Zwiadowcza (Recoinnassance Base) i Wzgórze Obserwacyjne (Observing Hill). Aby okupować te punkty, należy zająć któryś z domów wskazanych na mapie w czerwonych okręgach.

USMC

CO (CV9)
Reconnaissance:
2 x Recce Unit (Infantry)
3 x Recce Unit (Infantry) as Regular Infantry

Infantry Company:
HQ (CV8)
2 x Infantry Platoon, each Platoon:
3 x Infantry Unit
2 x Support Unit (MG)

Artillery Support:
1 x FAO (CV7)
2x Artillery Unit (75mm Pack) mounted on GMC truck.

Japan

CO (CV9)
Reconnaissance:
1 x Recce Unit (Infantry)

Infantry Company:
HQ (CV8)
Infantry Platoon:
4 x Infantry Unit
Infantry Platoon:
3 x Infantry Unit
1 x Infantry Unit (1)

1 x Support Unit (MG)
1 x Support Unit (Mortar)

Support Units:
3 x Sniper Team (Sniper) (2)

(1) – Gracz może oznaczyć jeden z Oddziałów Piechoty, jako Oddział Samobójczy. Oddział taki podczas Walki Wręcz otrzymuje dodatkowy modyfikator +1 do walki.
Player can choose to indicated one of the Infantry Unit as Suicide Unit, and add additional moddifer of +1 when that unit is fighting in Close Combat.
(2) – Należy użyć zasad dla Snajperów z podręcznika zasad systemu ColdWar Comander.
Use rules as for Sniper Team from ColdWar Commander rule book.

Poniższe zasady pochodzą z forum BKC & CWC
(Snipers are small units of one or two men. They may not be issued orders during the command phase, but may carry out an action during the initiative phase. Snipers have the following rules in the game:

1. deployed during the initiative phase when using mobile deployment
2. may use flank deployment, but there is no need to make a command roll when doing so
3. they have an unlimited initiative distance
4. may target any unit within range and LOS, even a command unit, and always count the target as in the open
5. do not cause hits when they fire at a unit, but do cause suppression and fall-back as normal
6. may use opportunity fire
7. may only be fired at by troops who are within 20cm, but are knocked-out when contacted by an enemy unit
8. always count as being in full cover
9. may not be used to support an assault, or as a target for artillery or air strikes )

Zasady i specyfikacja dla Jednostki Snajpera:
Move: 30
Attacks: 1/50*
Hits: 1
Save: -

Mapa:

Brak komentarzy: