środa, 3 grudnia 2008

Kampanie Powietrzne II Wojny Światowej

Siemka.
Dzisiaj będąc w antykwariacie dojrzałem na półeczce kilka ciekawych pozycji, mianowicie 5 książek z serii Kampanie Powietrzne II Wojny Światowej - Daleki Wschód, autorstwa p.Zbigniewa J. Krala. Po krótkim przestudiowaniu zawartości postanowiłem nabyć owe pozycje jako, że są na pierwszy rzut oka świetną lekturą beletrystyczną i dokumentalną, a także źródłową. Muszę się przyznać, że kierowałem się bardziej tą ostatnią oceną i to pod kątem wargamingu, a dokładnie systemu lotniczego jakim jest Scramble!. Co prawda książki omawiają kampanie lotnicze na dalekim wschodzie, a nie w europie i troszkę w tym temacie moja wiedza jak i zasób figurek kuleje, ale własnie od czego są książki. Co fajniejsze, w książkach przy opisie każdej z kampanii podane są siły jakie brały udział z wyszczególnieniem rodzajów i ilości samolotów na każdą ze stron. Coś fantstycznego. Praktycznie od razu można zacząć grać tym bardziej, że załączone są też schematyczne mapki z teatrem działań. Jak tylko zagłębiej się bardziej w lekturę na pewno dam znać. Na razie do dokończenia mam książkę Snajper na froncie wschodnim, później w kolejce czeka Zapomniany żołnierz Guy'a Sajer'a, a dopiero potem może wezmę się za Kampanie lotnicze. Chyba, że nie wytrzymam i przeczytam opis jednej z nich. Może od razu zamieszczę też jakiś szybki scenariusz do Scramble!

Pozdro
T

Brak komentarzy: