niedziela, 17 lutego 2008

Modele (III)

Witam.

Jak zapowiadałem ostatnio dzisiaj przedstawię Wam fotki modeli, nad którymi ostatnio pracowałem, i które dopieszczałem przez ten czas Będą to m.in. radzieckie czołgi, oraz część Luftwaffe, która to właśnie powstaje pod moim czujnym okiem. Żeby dalej nie przedłużać przejdę od razu do zdjęć. Oto one:


Zdjęcia przedstawiają radziecki czołg BT-5 ("bystrochodnyj tank" - czołg szybki). Czołgi te znane były jako "betka" lub "betjuszka". Czołgi BT mogły się poruszać zarówno na gąsienicach jak i na kołach, zdjęcie gąsienic i przejście na tryb kołowy zajmowało około 30 minut.



Zdjęcia przedstawiają czołg ciężki KW-2. Oznaczenie KW otrzymał na cześć ludowego komisarza obrony Klimenta Woroszyłowa. Czołg ten z racji potężnego uzbrojenia nazwany były nieoficjalnie "drednot".



Zdjęcie przedstawia niepełny skład aktualnie posiadanej przeze mnie Luftwaffe. Na zdjęciu widać 8 Junkersów Ju-87 Stuka prowadzących szyk, 3 Heinkle He-111 osłaniane przez 3 Messerschmitty Bf-109 każdy, i 8 Messerschmitów Bf-110 zamykających szyk.



Powyżej Stukasy prowadzące szyk bojowy.



Heinkle He-111 osłaniane przez Bf-109 przygotowujące się do zrzucenia bomb.



Bf-110 osłaniające cały szyk bojowy lecąc na końcu. Każdy z nich ma wymalowany pysk rekina na dziobie.

Wszystkie samoloty pomalowałem na okres Bitwy o Anglię (1940), ale myślę że z powodzeniem wykorzystam je w innych potyczkach również .

---

Co dalej? Aktualnie "pracuję" nad pozostałymi niemieckimi maszynami jakie pozostały mi do pomalowania, tj. Junkersem Ju-88 oraz Dornierami Do-17 E, Do-17 P i Do-17 Z. W "wolnym" czasie do pomalowania zostały mi jeszcze radziecki czołg lekki BT-7M oraz samochód pancerny BA-20, oraz ciężarówka ZIS-5. Po tym przyjdzie czas na brytyjskie samoloty RAF'u. Jeśli uporam się z powyższym w planach zostają mi współczesne modele: A-10 Thunderbolt II (Warthog), oraz śmigłowce AH-1W SuperCobra, UH-60 Black Hawk, UH-1 Huey i OH-58 Kiowa. Lista jest więc całkiem pokaźna, aczkolwiek przy odrobinie szczęścia malowanie powinno pójść gładko i przyjemnie .

---

Komentarze i pytania do powyższych zdjęć są mile widziane.

Pozdrawiam
Thomas

Brak komentarzy: