niedziela, 14 lutego 2010

3...2...1... START!



Czołem

Ostatnio pisałem o zamiarze popełnienia amerykańskiej dywizji pancernej/zmechanizowanej po 1986r. Po rozmowie z Bartkiem i Tomaszem w bunkrze doszliśmy do wniosku, że dla pierwszego kontaktu z MSH (dla Bartka) najlepszym będzie stworzenie na początek po 1 brygadzie. Pohulaliśmy po podręcznik i listach armii i doszliśmy do wniosku, że na początek, w ramach nauki systemu, wystarczy nam pomalować po brygadzie pancernej - ja brygadę pancerną US, Bartek Niemiec Zachodnich. Tak wiem, kraje te nie były przeciwnikami w Zimnej Wojnie, ale że Bartek maluje swoje figurki do CWC właśnie wojsk Niemieckich postanowiliśmy pociągnąć temat dalej.
Po przejrzeniu podręcznika i przeliczeniu potrzebnego sprzętu wyszło mi, że do ukończenia rzeczonej brygady potrzebuję 64 podstawek. Część już mam pomalowanych na potrzeby systemu CWC, dlatego też do pokrycia farbą pozostały mi w zasadzie tylko czołgi M1A1 do 2 batalionów pancernych i wozy bojowe piechoty M2/M3 Bradley do batalionu zmechanizowanego.
Na początek będziemy grać bez dywizyjnych wspomagajek, czyli assetów w postaci wsparcia artyleryjskiego, lotniczego i przeciw lotniczego, chociaż domalowanie każdego z nich to raczej kwestia jednego wieczora.


Tak się przedstawia brygada pancerna.

Na zdjęciu nie ma załączonych podstawek z piechotą, które to powinny być dołączone do Bradleyów znajdujących się po prawej stronie. Podstawki szare, na razie z samą pastą, przedstawiają dowództwo brygady, dowództwa batalionów, jednostki zwiadowcze i przeciwlotnicze.

W międzyczasie do pomalowania mam troszkę transportu amerykańskiego w postaci nowych śmigłowców OH-13 Soiux do projektu Wietnamskiego oraz kilkunastu transporterów z rodziny LVT dla współczesnych wojsk lądowych US.

Pozdro
T

Brak komentarzy: