wtorek, 4 marca 2008

Scenariusz (BKC) - 9SS in Hungary



Witam serdecznie.
Dzisiaj kolejny scenariusz, tym razem dla "wymagających". Więcej info na końcu posta. Zapraszam do czytania.

DATE: March 20, 1945


BATTLE TYPE: German defend vs. Russian assault

SCENARIO TYPE: Assault

TURNS: 20

BATTLE DESCRIPTION:
16 stycznia 1945r. Hitler wydał rozkaz aby 6ta SS Panzerarmee Seppa Dietricha, która walczyła w Ardenach, została wycofana z frontu zachodniego i przerzucona do obrony rafinerii produkujących paliwa w rejonie Węgier. Na miejscu, po zdobyciu Budapesztu, Rosjanie przygotowywali się do ofensywy na Austrię. 9ta SS Panzer Division "Hohenstaufen" (nazywana teraz SS-Ausbildungsgruppe "Sud" w celu zmylenia Rosjan) została przydzielona do armii Dietricha.
W tym scenariuszu, dywizja "Hohenstaufen", wyposażona w Jagdpanthery broni obszaru na południe od Osi na Węgrzech, przed nacierającym bez jakiegokolwiek rozpoznania Rosyjskimi zagonami pancernym.

Cel misji: Celem Gracza kontrolującego stronę rosyjską jest przejęcie oznaczonych na mapie flaga niemiecką, lokacji zwycięstwa, lub też zbreakowanie wojsk niemieckich. Celem Gracza kontrolującego stronę niemiecką jest odparcie ataku i ochrona własnych lokacji zwycięstwa.

Dodatkowe zasady:
Tak jak podano w rozpisce poszczególne kompanie wchodzą do gry w turach podanych w nawiasach w oznaczonych na mapie miejscach. Ma to odzwierciedlać wciąż napływające siły strony atakującej i broniącej się. Po stronie rosyjskiej, artyleria rakietowa może zostać wezwana, przez którekolwiek dowództwo kompanijne, które posiada linię widzenia z celem. Artyleria rakietowa posiada tylko możliwość pokrycia danego obszaru zasłona dymną (tylko smoke assets). Zasada Opportunity Fire ma w tym scenariuszu zastosowanie. Grę jako obrońca zaczyna strona niemiecka.

Germany

Tank Battalion:
Battalion CO – CO (CV9)

Medium Tank Company:
HQ (CV8)
4 x Medium Panzer Unit (Panther)

Medium Tank Company: (8th turn)
HQ (CV8)
3 x Medium Panzer Unit (Pz-IV long)
1 x SPAT Unit (Hetzer)

Heavy Panzerjeager Company:
HQ (CV8)
5 x SPAT Unit (Jagdpanther)

Heavy Panzerjeager Company: (3rd turn)
HQ (CV8)
3 x SPAT Unit (Jagdpanther)

Support Units: (6th turn)
1 x Support Unit (AA, Sdkfz 10/4)

Russia

1 x Medium Tank Battalion:
Battalion CO – CO(CV9)
1 x Medium Tank Company: (7th turn)
Company Headquarters - HQ (CV8)
4 x Medium Tank Platoon, each Platoon:
3 x Medium Tank Unit (T-34/85)

1 x Medium Tank Company: (9th turn)
Company Headquarters - HQ (CV8)
3 x Medium Tank Platoon, each Platoon:
3 x Medium Tank Unit (T-34/85)

1 x Heavy Tank Regiment:
Regiment CO – CO (CV9)
1 x Heavy Tank Company:
Company Headquarters - HQ (CV8)
5 x Heavy Tank Unit (IS-2)

2 x Heavy Tank Company, each Company: (3rd turn, 9th turn)
Company Headquarters - HQ (CV8)
Heavy Tank Platoon, each Platoon:
5 x Heavy Tank Unit (IS-2)

1 x Heavy Tank Company: (5th turn)
Company Headquarters - HQ (CV8)
5 x Heavy Tank Unit (KV-1s)

Direct Support: (5th turn)
Company Headquarters - HQ (CV8)
2 x Heavy SPA Unit (ISU-122)
1 x Tank Destroyer Unit (SU-85)

Off-Table Support Units:
3 x Artillery Unit (RL, Katyusha) + 4 smoke assets each (ONLY!)

FAC (CV6)
2 x Ground Attack (Il-2, rockets) + 2 assets each

Notka: Scenariusz na pierwszy rzut oka wydaje się zupełnie nierealny, jakby wyjęty spoza ram zasad gry BKC. Hmm… być może tak jest, nie mnie to osądzać. Ci, którzy zdecydują się go rozegrać (o ile znajdą się tacy chętni i odważni
) proszeni są o komentarze po grze, jakie rozwiązania wykorzystali podczas natarcia i obrony. Scenariusz jest jak najbardziej wymagający, nawet cholernie wymagający. Jak widać w rozpisce wojsk, czołgi nie są zwykłymi puszkami, które łatwo przyjdzie zniszczyć i zatrzymać, ale potężnymi maszynami, które na pewno sprawią kłopot obu grającym stronom. Rozpiskę starałem się napisać wg rzeczywistych ówczesnych tabel i organizacji wojsk dla poszczególnych stron, ale musiałem tez zastosować pewien kompromis, aby zachować główne założenia gry. Zdaję sobie sprawę, że znaczna część zasad tego scenariusza jest co najmniej dziwna, a być może niedorzeczna i całkowicie sprzeczna z założeniami BKC (chociażby długość gry - 20 tur !!), ale myślę że scenariusz można rozegrać używając zasad BKC i zabawa będzie przednia. Jako małą podpowiedź dla Gracza strony niemieckiej mogę dodać, aby przed grą dobrze przeanalizować pole walki i skutecznie rozstawić swoje maszyny. Obaj grający powinni również przypatrzeć się gdzie na mapie znajdują się wzgórza (widoczne po bliższym zapoznaniu się z mapą), i skorzystać z ich osłony, bądź też przewagi wysokości. Duże znaczenie ma w tym scenariuszu osłona jaką zapewniają właśnie wzgórza jak i lasy (wood, a nie forest !!). W nawiasach w rozpisce podane są tury, w których pojawiają się poszczególne kompanie, natomiast na mapie oznaczone są te miejsca.
Jeśli o czymś zapomniałem lub są jakieś błędy, proszę o tym pisać w komentarzach. Postaram się natychmiast uzupełnić braki w opisie. Scenariusz można potraktować jako test dla zasad BKC i z takim też założeniem należy podchodzić do niego.



Pozdrawiam i życzę miłej gry.
Thomas

Brak komentarzy: