piątek, 18 kwietnia 2008

Scenariusz (BKC) - Screaming Eagles - Dark and Deadly Forest

Witam. Dzisiaj kolejna część kampanii Krzyczących Orłów. Scenariusz można rozegrać przy pomocy zasad BKC, ale myślę, że każdy system drugowojenny będzie nadawał się do rozegrania tego modułu po niewielkich modyfikacjach. Dla zainteresowanych zamieszczam również wersję pdf tego scenariusza. Tym razem 327 Pułk Szybowcowy zawędrował nieco dalej, a poniższy scenariusz rozpoczyna kolejną minikampanię dla niniejszej jednostki.
Życzę przyjemnego czytania i gry.

WERSJA PDF SCENARIUSZA











Panowie. Naszym zadaniem jako Piechoty Szybowcowej jest oczyszczanie. Wylądujemy dnia D+1, 18 września, w tej samej strefie co 502gi i 506ty. Naszym głównym celem jest utrzymanie tych lądowisk do czasu przybycia uzupełnień i zrzutów ze sprzętem.
Musimy to zrobić, nie ma innego wyjścia. Będziemy posuwali się naprzód jako wsparcie dla spadochroniarzy. Dobrze wiecie, że nie zrobią niczego bez nas. Jesteśmy „Brygadą Ogniową” 101ej PD. Wszyscy to wiedzą.
Nasz sprzęt i pojazdy będą ogromną pomocą. Musimy utrzymać drogi otwarte dla Brytyjczyków, którzy prawdopodobnie nadciągają z południa szerokim łukiem, i uderzają dalej na Arnhem. Kto dokładnie, pytacie? Brytyjska 1sza Dywizja Spadochronowa. Ci kolesie w czerwonych beretach. Na pewno już ich widzieliście. Są tak samo zarozumiali jak wy!

Tak czy inaczej znajdą się w świecie kłopotów, jeśli XXX Korpus Brytyjski o czasie nie dotrze na miejsce i nie zluzuje ich. Naszym zadaniem jest umożliwienie tego. I, do cholery, zrobimy to!


Dark and Deadly Forest

327 Pułk Szybowcowy
Las Zonche, niedaleko Best
19 wrzesień, 1944


„Witam na odprawie i proszę o uwagę.
Lasy przed nami muszą zostać oczyszczone ze Szwabów zanim dotrzemy i przejmiemy wioskę Best. Wasza kompania ruszy południowym krańcem lasu i wyeliminuje wszelkie siły wroga jakie tylko napotka.
Będzie musieli przeć do przodu twardo, ale i ostrożnie. Wysłaliśmy już jedna kompanię w ten rejon, która zaginęła bez jakichkolwiek wieści. Będzie ponadto musieli utrzymać swój sektor i bronić go przed jakimikolwiek próbami kontrataku ze strony Niemców. A wierzcie mi na pewno będą chcieli przeciąć nasze linie zaopatrzeniowe.
Jeśli będzie to jakąś zachętą lub pocieszeniem, dostaniecie do pomocy czołgi jako wsparcie. Przestańcie jęczeć! Wiem, że przyciągają ogień wroga, ale ci brytyjscy czołgiści równie dobrze potrafią radzić sobie z przeciwnikiem! Uwierzcie mi, że w końcu ucieszycie się, że macie ich ze sobą.
Przekażcie niezbędne informacje swoim dowódcom plutonów i do dzieła. Musimy zająć Best przed zapadnięciem zmroku."


US Army:

Battalion:
CO (CV10)
FAO (CV7)

3 x Engineer Unit (Combat Engineers)
2 x Support Unit* (Bazooka Team)
1 x Support Unit (MG)

1 x Support Unit (Sniper) (12th turn)
1 x Support Unit (MG) (12th turn)
1 x Support Unit* (Bazooka Team) (12th turn)
1 x Recce Unit (Infantry) (12th turn)

Reconninassance:
2 x Recce Unit (Infantry)

Infantry Company A:
HQ (CV8)
3 x Infantry Unit
1 x Support Unit (MG)
1 x Support Unit (Mortar)

Infantry Company B:
HQ (CV8)
3 x Infantry Unit
1 x Support Unit (MG)
1 x Support Unit (Mortar)

Infantry Company C: (12th turn)
HQ (CV8)
3 x Infantry Unit
1 x Support Unit (MG)

Armoured Company A: (2nd turn)
2 x Medium Tank Unit (Sherman 75)
1 x Medium Tank Unit (Sherman 76)

Armoured Company B: (3rd turn)
2 x Medium Tank Unit (Sherman 75)
1 x Medium Tank Unit (Sherman 76)

Artilery Support:
1 x Artillery Unit (105mm)

* - Bazooka Team (Attacks: 1/30* przeciwko piechocie; Attacks: 5/10 przeciwko pojazdom)

Germany:

CO (CV9)

3 x Support Unit (Sniper)

Infantry Company 1:
HQ (CV8)
3 x Infantry Unit
1 x Support Unit (MG)
1 x Support Unit* (Panzerschreck Team)

Support Company 1:
HQ (CV8)
1 x Support Unit (MG) mounted in Pill-Box
2 x Support Unit (MG) mounted in Light Bunker
1 x Support Unit (AA, 37mm) mounted in Light Bunker
1 x Support Unit (ATG, 76mm) mounted in Light Bunker

Infantry Company 2: (6th turn)
HQ (CV8)
4 x Infantry Unit
1 x Support Unit (MG)
1 x Engineer Unit (Combat Engineers)

* - Panzerschreck Team (Attacks: 1/30* przeciwko piechocie; Attacks: 5/10 przeciwko pojazdom)


Punkty Zwycięstwa:
· Gracz kontrolujący stronę amerykańską zająć lokacje zaznaczone na mapie niemiecką flagą, tzn. jednostka Gracza musi znajdować się w odległości przynajmniej 3cm od danego punktu, oraz odeprzeć niemieckie wojska (zbreakować).
· Gracz kontrolujący stronę niemiecką musi utrzymać lokacje zaznaczone na mapie niemiecką flagą, tzn. jednostka Gracza musi znajdować się w odległości przynajmniej 3cm od danego punktu, oraz odeprzeć amerykańskie wojska (zbreakować)

Dodatkowe informacje:
· Gracz niemiecki może, rozstawić swoje jednostki gdziekolwiek na mapie jednak nie bliżej niż 40cm od jednostek przeciwnika.
· Gracz niemiecki ma do dyspozycji 4 umocnienia, które może rozstawić na planszy według własnego uznania, jednak nie bliżej niż 60cm od jednostek przeciwnika. Umocnieniami tymi są: dwa lekkie bunkry (Light Bunker) oraz dwa stanowiska ogniowe (Pill-Box).
· Gracz niemiecki posiada do wykorzystania 60pkt na umocnienia w postaci pół minowych (tylko). Od decyzji Gracza zależy jaki będzie to rodzaj pola i gdzie zostanie umieszczone.
· Jednostki Gracza niemieckiego mogą zostać wystawione na mapie wykorzystując opcjonalną zasadę z podręcznika BKC Dig-In.
· Dla jednostek Sniper należy użyć zasad dla snajperów z podręcznika zasad systemu ColdWar Comander.

Poniższe zasady pochodzą z forum BKC & CWC
(Snipers are small units of one or two men. They may not be issued orders during the command phase, but may carry out an action during the initiative phase. Snipers have the following rules in the game:

1. deployed during the initiative phase when using mobile deployment
2. may use flank deployment, but there is no need to make a command roll when doing so
3. they have an unlimited initiative distance
4. may target any unit within range and LOS, even a command unit, and always count the target as in the open
5. do not cause hits when they fire at a unit, but do cause suppression and fall-back as normal
6. may use opportunity fire
7. may only be fired at by troops who are within 20cm, but are knocked-out when contacted by an enemy unit
8. always count as being in full cover
9. may not be used to support an assault, or as a target for artillery or air strikes )

Zasady i specyfikacja dla Jednostki Snajpera:
Move: 30
Attacks: 1/50*
Hits: 1
Save: -

MAPA TERENU


Brak komentarzy: